Ana içeriğe atla

Nitelikli

How Corporate Health Care Leaders Maintain Their Impunity: The Case of Purdue Pharma's Funding of the Washington Legal Foundation to Attempt to Weaken the Responsible Corporate Officer Doctrine

The ongoing epidemic of narcotic (opioid) abuse, and the resulting rise in the deaths due to overdoses, has focused attention on pharmaceutical companies' aggressive promotion of these drugs which minimized their substantial risk. A recent article in the Intercept showed how the leadership of one such company tried to insulate itself from responsibility for such actions even while such promotions were continuing. Background: Impunity of Top Leaders of Big Health Care Organizations For years, we have railed against the impunity of top leaders of health care organizations.  We have noted that despite numerous legal settlements made by health care organizations of alllegations like fraud , bribery , and kickbacks , almost never do top leaders who presided over these actions face any negative consequences.  Lack of deterrence caused by such impunity appears to be a major cause of  the epidemic of continuing unethical behavior, crime and corruption on the part of large health car

Ayakkabıda asıl çılgın erkekler

Türkiye ayakkabı alışverişi denilince hemen kadınlar akla gelir. Bazı ünlü kadınların ayakkabı çılgınlığı sık sık haberlere konu olur. Oysaki bu durum tam bir şehir efsanesi. 

Türkiye'nin ilk fast fashion ayakkabı markası Mecrea'nın sektör verilerinden hazırladığı çalışma göre, erkekler kadınlardan daha çok ayakkabı satın alıyor. Türkiye'de geçen yıl 70 milyon çift kadın ayakkabısı satılırken, erkeklerde bu rakam 82 milyon oldu. Çocuk ayakkabı sayısı ise 60 milyona yaklaşırken, toplam ayakkabı piyasanın büyüklüğü 12 milyar TL'ye ulaştı.

Türkiye'nin ilk fast fashion ayakkabı markası Mecrea, sektörün nabzını tutuyor. Mecrea'nın sektör verilerinden yola çıkarak hazırladığı çalışma çarpıcı veriler içeriyor. Mecrea'nın çalışmasına göre, Türkiye ayakkabı sektörü her yıl ortalama yüzde 10 büyüme gösteriyor. 2016 yılında yaklaşık 2010 milyon çift ayakkabı satışı gerçekleşirken, piyasanın büyüklüğü de 12 milyar TL'ye ulaştı. Pazarın yüzde 86'sı markasız ürünlerden oluşurken ortalamada bir ayakkabının fiyatı 58 TL oldu.

Erkekler daha çok satın alıyor

Mecrea'nın verilerine göre Türkiye'de geçen yıl yaklaşık 210 milyon çift ayakkabı satışı gerçekleşti. Satışların dağılımına bakıldığında erkek ayakkabı sayısı yaklaşık 82 milyon, kadın ayakkabı sayısı 70 milyon oldu. Çocuklara yönelik ayakkabı satışı ise yaklaşık 60 milyon olarak gerçekleşti. Erkekler ayakkabı için 4.8 milyar TL, kadınlar 5 milyar TL harcadı. Çocuk ayakkabıları için bu rakam 2.2 milyar TL olarak gerçekleşti.

Araştırmaya göre ayakkabı satışının yüzde 2,5'e internet üzerinden yapılıyor ve bunun toplam değeri 300 milyon TL civarında. Avrupa'da ise bu oran toplam pazarın yüzde 9.

Hesaplı ve eğlenceli ayakkabılara büyük ilgi

Türkiye'deki ayakkabı pazarını değerlendiren Mecrea CEO'su Sinan Ventura, yüzde 90'nı markasız olan pazarın 2020 yılına kadar 13 milyar TL'lik bir büyüklüğe ulaşmasını beklediklerini ifade ederek "Pazar her yıl yaklaşık yüzde 10 büyüyor. Ancak bu sene biraz daha yavaş büyüme beklentimiz var. Sektörün en önemli dinamiğin ise fast fashion ürünlere olan talep. Tüm dünyada giderek yaygınlaşan "cheap and cheerful" (hesaplı ve neşeli) segmenti Türkiye'de de hızla yayılıyor. Müşteri uygun fiyatlı trend ürünler istiyor. Bu segmentin 2020 yılında pazarın yüzde 8'ine kadar çıkacağını tahmin ediyoruz" dedi.

RAKAMLARLA AYAKKABI SEKTÖRÜ

Toplam satış adedi: 210 milyon çift
Kadın ayakkabı satışı: 70 milyon çift
Erkek Ayakkabı satışı: 80 milyon çift
Çocuk ayakkabı satışı: 60 milyon çift
Toplam ayakkabı satışı: 12 milyar TL
Kadın ayakkabı harcaması: 5 milyar TL
Erkek ayakkabı harcaması: 4.8 milyar TL
Çocuk ayakkabı harcaması: 2.2 milyar TL
Kişi başına ayakkabı harcaması: 58 TL
Kişi başına ayakkabı tüketimi: 2,6

Yorumlar

Popüler Yayınlar